Τετάρτη 30 Απριλίου 2014

Αρακάς με αγκινάρες και καρότα …


theios

… Δεν έχω θείο, δεν ΕΧΩ θείο, ΔΕΝ ΕΧΩ ΘΕΙΟ. Πώς να το πω πια για να με πιστέψεις; Δεν έχω θείο -ούτε Αμερικάνο να μου μοσχοπουλάει το ρύζι, ούτε Έλληνα μπάρμπα να μου χρυσοπουλάει τα ζαρζαβάτια.
Ασφαλώς και χρησιμοποιώ εύκολες λύσεις στην κουζίνα, ποιος στραβός δε θέλει το φως του; Αρκεί η ευκολία να μη φέρνει και μια κάποια εκμετάλλευση. 
Στο λέω εγώ η Λεϊμονιά πού ’καμα χίλια προξενιά. Το ρύζι που βράζει στο σακουλάκι βράζει κι έξω απ’ το σακουλάκι,  φυλάω και σταυρό άμα θες. Κι ο αρακάς ο λαδερός το ίδιο εύκολος, γρήγορος και νόστιμος θα είναι αν βάλεις μόνη σου καρότο, κρεμμύδι και μυρωδικά, αντί να πληρώσεις σε τριπλάσια τιμή την όλα-σε-ένα-νοικοκυρεμένα συσκευασία.
Ούτε κι εγώ μπορώ να πάρω φρέσκιες αγκινάρες, να κάτσω να τις καθαρίσω και να τις κανακέψω για να μη μαυρίσουν. Ούτε το φρέσκο αρακά θα πάρω –έχω στον καταψύκτη μπόλικον κατεψυγμένο που πήρα σε τιμή ευκαιρίας. Και τώρα που θα τελέσω το μυστήριον του γάμου τους, θα δεις ότι δεν είναι καθόλου μυστήριο …



Αρακάς με αγκινάρες και καρότα



ΠΙΑΤΟ



υλικά:
500 γρ. αρακάς
400 γρ. αγκινάρες
1 ξερό κρεμμύδι χοντροκομμένο
4-5 φρέσκα κρεμμυδάκια
2 καρότα, κομμένα σε ροδέλες
2 μικρές πατάτες, κομμένες σε μικρά κομμάτια
μισό ματσάκι άνηθος
ζωμός ή ζεστό νερό







Σε λίγο λάδι και μέτρια φωτιά ροδίζουμε το ξερό κρεμμύδι και προσθέτουμε τα φρέσκα κρεμμυδάκια. 

Τα σωτάρουμε μαζί για λίγο, ρίχνουμε τον αρακά και σωτάρουμε μέχρι να ξεπαγώσει και να ξαναπάρει το ζωηρό πράσινο χρώμα του.



ΑΡΑΚΑΣ ΑΡΧΗ
ΑΡΑΚΑΣ ΜΕΣΗ



Ρίχνουμε τα καρότα, τις πατάτες και τον άνηθο. 

Αλατοπιπερώνουμε, συνεχίζουμε το σωτάρισμα για 5΄ και προσθέτουμε τις αγκινάρες.

Ρίχνουμε ζεστό νερό ή ζωμό, ίσα να σκεπάσει τα λαχανικά.



ΜΕ ΛΑΧΑΝΙΚΑ
ΖΩΜΟΣ



Χαμηλώνουμε τη φωτιά, καπακώνουμε και σιγομαγειρεύουμε μέχρι να βράσουν όλα τα λαχανικά, να φύγουν τα περισσότερα υγρά και να μείνει το φαγητό σχεδόν μόνο με το λάδι του. 

Αν χρειαστεί, ξεσκεπάζουμε την κατσαρόλα και δυναμώνουμε τη φωτιά στα τελευταία λεπτά. 

Σερβίρουμε το φαγητό χλιαρό ή σε θερμοκρασία δωματίου, περιχυμένο με 1 κουταλιά ελαιόλαδο.



 
ΒΡΑΣΙΜΟ ΚΟΝΤΙΝΟ 
ΚΟΝΤΙΝΟ










Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου