Τρίτη 5 Δεκεμβρίου 2023

Σούπα με συκωτάκια κοτόπουλου ...

 ... Πέντε δόσεις εμβολίου μετά, και λίγο πριν την έκτη, την πάτησα. Εγώ που έκανα τους Γιαπωνέζους να υποκλίνονται μπροστά μου για την ορθή, συνεχή και συνεπή χρήση της ιατρικής μάσκας, εγώ που κρατάω ψηλά τις πωλήσεις αντισηπτικών, που χάθηκα από τον κόσμο από το 2019 και εφεξής, που κλείστηκα 1,5 χρόνο στο σπίτι μέχρι να κατακάτσει ο κουρνιαχτός και να δούμε πόσο λειψό είχε μείνει το παγκόσμιο ασκέρι, εγώ που έμεινα εκατοντάδες βράδια ξύπνια με τις εικόνες των γυμνών διασωληνωμένων να με καταδιώκουν και τους ήχους των αναπνευστήρων στα αυτιά μου, εγώ που ξέρω ότι το βραχυκυκλωμένο ανοσοποιητικό μου πολύ δύσκολα θα ανταποκριθεί σε οποιαδήποτε λοίμωξη, εγώ λοιπόν τώρα στα πίσω-πίσω κόλλησα κορωνοϊό.
Το πού και πώς παραμένει μέγα μυστήριο, βγαίνω ελάχιστα, πάντα με μάσκα και προστασία και κανείς από το κοντινό μου περιβάλλον δεν ήταν θετικός. 
Παρόλα αυτά κόλλησα. Κι από την πρώτη στιγμή κατάλαβα ότι κάτι διαφορετικό και πολύ δυνατό προκαλεί τον οργανισμό μου. Πολύ υψηλός πυρετός που δύσκολα υποχωρεί μόλις 1 μονάδα με ισχυρά αντιπυρετικά, ανυπόφορος συνεχής βήχας, πονοκέφαλος να σπάσεις το κεφάλι σου με χαρά κι ας μη βγει από μέσα η Αθηνά και μια εξάντληση σαν τις χειρότερες του λύκου.
Δε θα μπω καν στον κόπο να αντικρούσω τους "έλα, μωρέ μια απλή γριππούλα είναι" ή τους "δεν υπάρχει ιός, όλοι είναι ηθοποιοί" - αν είναι έτσι πάω σφαίρα για Χρυσή Σφαίρα και μετά για
Όσκαρ.
Για 14 μέρες παρέμεινα θετική και με έντονα συμπτώματα, σήμερα που νιώθω ελάχιστα πιο δυνατή, αποφάσισα να μου μαγειρέψω κάτι ζεστό και δυναμωτικό. Για την κλασσική κοτόσουπα ξεκίνησα αλλά είδα στο κρεοπωλείο και τα συκωτάκια κοτόπουλου. Τα μαγειρεύω συχνά, είναι πιο ελαφριά από το μοσχαρίσιο συκώτι και πολύ νόστιμα. Αν αντί για κοτόσουπα, φτιάξω μια σούπα με τα συκωτάκια; Σε μικρή ποσότητα, μια και πρόκειται για δοκιμαστική οδήγηση ...


Σούπα με συκωτάκια κοτόπουλου



υλικά:
250 γρ. συκωτάκια κοτόπουλου
1 μεγάλο κρεμμύδι
λίγο λευκό κρασί
 κύβος κότας
2 κουταλιές ρύζι νυχάκι

Για το αυγολέμονο:
2 αυγά (χώρια ο κρόκος και το ασπράδι)
χυμός από 2 λεμόνια





Πλένουμε τα συκωτάκια και, αν βάλουμε και καρδιές, τις κόβουμε κατά μήκος και τις ξεπλένουμε. 

Κόβουμε με ψαλίδι σε μικρότερα κομμάτια.




Ζεσταίνουμε λίγο ελαιόλαδο και ροδίζουμε το κρεμμύδι.





Προσθέτουμε τα συκωτάκια και σωτάρουμε να αλλάξουν χρώμα.





Σβήνουμε με το κρασί και αφήνουμε να εξατμιστεί.

Ρίχνουμε τον κύβο (εδώ μισός χωρίς αλάτι), αλατοπιπερώνουμε αναλόγως και ανακατεύουμε.





Προσθέτουμε τουλάχιστον 1 λίτρο ζεστό νερό.

Καπακώνουμε και σιγοβράζουμε για 20΄.





Ρίχνουμε το ρύζι, ανακατεύουμε και βράζουμε άλλα 15΄. 





Κλείνουμε τη φωτιά και αφήνουμε τη σούπα πάνω στο ζεστό μάτι.

 Για το αυγολέμονο χτυπάμε τα ασπράδια να αφρατέψουν.

Αναλυτικές οδηγίες εδώ.

Ρίχνουμε έναν-έναν τους κρόκους, πάντα χτυπώντας με τον αυγοδάρτη.

Ρίχνουμε λίγο-λίγο το χυμό λεμονιού.

Χωρίς να σταματήσουμε καθόλου το χτύπημα, παίρνουμε με μια κουτάλα ζωμό από το φαγητό και τον ρίχνουμε πολύ σιγά στο αυγολέμονο.

Μόλις ζεσταθεί λίγο το αυγολέμονο, ρίχνουμε όλο και περισσότερο ζουμί χωρίς να σταματήσουμε καθόλου το χτύπημα.

Αδειάζουμε το αυγολέμονο στην κατσαρόλα και ανακατεύουμε κουνώντας την κυκλικά.





Σερβίρουμε με μπόλικο πιπέρι.











3 σχόλια:

  1. εύχομαι από καρδιάς! Σιδερένια να είσαι! χαιρετισμούς και ευχές από την Κρήτη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ευχαριστώ πολύ, αντιχαιρετώ και εύχομαι καλές γιορτές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή