Τετάρτη 25 Σεπτεμβρίου 2024

Γαλλία - Κοιλάδα του Ροδανού (Rhône-Alpes) ...

 … Να μην περπατάς, παιδί μου, να μην περπατάς, μου είπε ο γιατρός - όπως στο Ληναίο ένα πράμα. Κι ύστερα, να περπατάς παιδί μου, να περπατάς - πάλι όπως στο Ληναίο ένα πράμα. Πήρα κι εγώ το δρομί δρομάκι  - σαν τα τρία μικρά λυκάκια ένα πράμα. Κι έφτασα στη Γαλλία, στο Ροδανό, τον Ain και την ψηλή τη Σαβοΐα - στο βάθος απέναντι το Mont Blanc, το βουνό όχι το γλυκό. 



Να δω κι εγώ μια στάλα τόπο, να ακούσω τη γαργαριστή προφορά, να πάρω μια τζούρα απ' τα Jura, προαυλισμός κρατουμένου πολυτελείας, όχι μόνο Κοζάνη αλλά και Λωζάννη. 
Να μη πω τώρα για τα φαρδομάνικα και τα μεταξωτά, όλοι έχουμε καρδιά λαός και Κολωνάκι, εγώ όμως είχα και πολλές άγνωστες λέξεις. Γαλλικά ξέρω, πιάνο όχι, αγγλικά άριστα αλλά στα τυριά τα βρήκα μπαστούνια.
Στις ανοιχτές αγορές οι πάγκοι και τα βανάκια των παραγωγών τυριών ήταν περισσότεροι από όσων πουλάνε κομποσκοίνια έξω από τη Σουμελά το Δεκαπενταύγουστο.
Στα σούπερ μάρκετ ο διάδρομος των τυριών μεγαλύτερος από τον αεροδιάδρομο της Γενεύης.
Τα περισσότερα έκαναν Π.Ο.Π. στα μούτρα μας, άλλα τρυφερούδια λίγων ημερών, άλλα είχαν πιάσει πέτσα από την ωριμότητα, από παστεριωμένο γάλα, από απαστερίωτο, από αγελάδες που έτρωγαν μόνο γρασίδι κι από άλλες που έτρωγαν κι αγριολούλουδα μαζί, χρώματα, αρώματα, ονόματα.
Raclette, Tomme με όλο του το σόι, Comté, Bleu ων ουκ έστιν αριθμός, Beaufort χωρίς να φυσάει, Reblochon, ευτυχώς είδα από μακριά μια 
Gruyère κι είπαμε ένα γεια εδώ στην ξένη χώρα. 









Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου