Παρασκευή 19 Αυγούστου 2022

Κολοκυθοκορφάδες γιαχνιστές ...

 ... Ήγγικεν και η τελευταία μέρα της άδειας. Διακοπές δεν πήγα, θάλασσα δεν είδα, χωριό δεν έχω, σε ταβέρνες και καφετέριες δεν τολμάω να μπω η ανοσοκατεσταλμένη που ακόμη αντιστέκομαι στον κορονοεισβολέα, πήγα τελικά σε μια μικρή κοντινή λαϊκή.
Λίγοι οι πάγκοι και πανομοιότυποι, ντομάτες-αγγούρια-κολυθομελιτζάνες οι μεν, ροδάκινα-σταφύλια-μήλα-βανίλιες οι δε. 
Και κάπου ανάμεσα πήρε το μάτι μου τρία μάτσα κολυκοθοκορφάδες. Ας έχουν λίγο μπελά, είναι νόστιμες, καλοκαιρινές κι οι αγαπημένες μου. Θα τους αφιερώσω με χαρά το τελευταίο ελεύθερο πρωινό μου ...


Κολοκυθοκορφάδες γιαχνιστές




υλικά:
2 μάτσα κολοκυθοκορφάδες (εδώ 1,2 κιλά)
2 κρεμμύδια
2-3 ντομάτες
1-2 πατάτες (προαιρετικά)
άνηθος, μαϊντανός, δυόσμος

προαιρετικά: βλήτα, κολοκυθάκια, αντράκλα

 

 

 

Οι κολοκυθοκορφάδες είναι έτσι:

 

 


Έχουν κοτσάνια, βλαστούς, φύλλα, λουλούδια και μικροσκοπικά, ή πολύ μικρά κολοκυθάκια.




Για να τις καθαρίσουμε τραβάμε με το μαχαίρι τις ίνες κατά μήκος των βλαστών και μέχρι και τα φύλλα, περίπου όπως κάνουμε στο σέλερυ.






Ανοίγουμε τα λουλούδια και αφαιρούμε το κεντρικό τους στέλεχος.





Πλένουμε καλά τις κολοκυθοκορφάδες και τις κόβουμε σε μικρότερα κομμάτια.





Ζεσταίνουμε λίγο λάδι και σωτάρουμε σε μέτρια φωτιά το κρεμμύδι. Εγώ που έχω ευαίσθητο στομάχι αχνίζω πρώτα το κρεμμύδι σε νερό να μαλακώσει και προσθέτω μετά λίγο λάδι.





Ρίχνουμε τις κολοκυθοκορφάδες και ανακατεύουμε να μαραθούν και να πέσουν σε όγκο. Καπακώνουμε και τις αφήνουμε να μαλακώσουν για 4΄-5΄ με την υγρασία τους ή με ελάχιστο νερό.





Προσθέτουμε τη ντομάτα σε κυβάκια ή στον τρίφτη.





Αν θέλουμε ρίχνουμε και μια πατάτα σε κυβάκια. Εγώ δεν ήθελα αλλά έριξα.

Επίσης μπορούμε να εμπλουτίσουμε το φαγητό με μια χεριά βλήτα, λίγη αντράκλα ή 1-2 κολοκυθάκια ακόμη.





Αλατοπιπερώνουμε και ρίχνουμε περίπου μια κούπα ζεστό νερό (ή ζωμό).

Καπακώνουμε και σιγομαγειρεύουμε μέχρι να μαλακώσουν καλά όλα (περίπου 25΄-30΄).





Αφήνουμε το φαγητό σε θερμοκρασία δωματίου.

Σερβίρουμε με λίγο ωμό ελιαόλαδο, φρεσκοτριμμένο πιπέρι, φέτα ή ξηρή μυζήθρα.









Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου