Παρασκευή 10 Αυγούστου 2012

Μαρμελάδα κορόμηλο …

... Κορόμηλο έτρεχε το δάκρυ μου μετά τα υστερικά γέλια που μ’ έπιασαν και μ’ έκαναν να χαχανίζω σαν τρελή. 
Σα να μη μου έφταναν η γενική καθαριότητα μέσα στον καύσωνα κι η ανανέωση των χώρων που κακώς είχα ξεκινήσει, με αποτέλεσμα το σπίτι να θυμίζει κάτι ανάμεσα σε γύφτικο τσαντήρι, καταυλισμό προσφύγων και βομβαρδισμένο καταφύγιο, μου έφερε κι η μάνα μου ό,τι είχε και δεν είχε στο ψυγείο της που βρήκε την ώρα να χαλάσει. 
Λίγο αργότερα κατέφθασε κι ο γαμπρός να μου αφήσει, φεύγοντας για διακοπές,  δυο μεγάλες σακούλες με το ετερόκλιτο περιεχόμενο του δικού του ψυγείου. 
Κι έτσι βρέθηκα καταμεσής  του χάους, που λέει κι ο Ελευθερίου, με τα ψυγειομαζώματα – κουζινοσκορπίσματα.
Κι ανάμεσα σε ακτινίδια, αλεύρια, ρύζια, ντομάτες, κοντούλες, πιπεριές, νεκταρίνια, αυγά και τυριά, έλαμπαν κατακόκκινα δυο κιλά κορόμηλα με το αγαπημένο μου χρώμα - το κόκκινο του Τισιανού ...


 titian 

ΚΟΡΟΜΗΛΑ ΜΠΩΛ

Γι’ αυτό παράτησα ό,τι άλλο έκανα και τσακίστηκα να τα φτιάξω μαρμελάδα ...


Μαρμελάδα κορόμηλο 



ΒΑΖΟ



υλικά: 
1 κιλό κορόμηλα 
600-800 γρ. ζάχαρη 
1 ποτήρι νερό 
χυμός από μισό λεμόνι





Πλένουμε τα κορόμηλα, αν θέλουμε τα ξεφλουδίζουμε (εγώ πάντα προτιμώ να αφήνω τη φλούδα στα φρούτα), τα κόβουμε στη μέση και αφαιρούμε το κουκούτσι. 

Τα βάζουμε σε φαρδιά κατσαρόλα και τα αφήνουμε να πάρουν μια-δυο βράσεις σε δυνατή φωτιά. 

Τα πολτοποιούμε με το ραβδομπλέντερ ή λίγα-λίγα στο μούλτι. 

Ρίχνουμε τη ζάχαρη και ανακατεύουμε καλά με ξύλινη κουτάλα. 

Προσθέτουμε ένα ποτήρι νερό και μόλις το μείγμα πάρει βράση το ξαφρίζουμε προσεκτικά. 

Χαμηλώνουμε τη φωτιά και σιγοβράζουμε τη μαρμελάδα μέχρι να δέσει. 

5΄ πριν τη σβήσουμε, ρίχνουμε το χυμό λεμονιού.



ΒΡΑΣΙΜΟ ΔΕΣΙΜΟ



Αφήνουμε τη μαρμελάδα να κρυώσει και την αδειάζουμε σε αποστειρωμένα βαζάκια.



ΒΑΖΟ2  


ΨΩΜΙ




* Εάν θέλουμε πιο γλυκιά τη μαρμελάδα, ρίχνουμε κατευθείαν και τα 800 γρ. ζάχαρη, ή και περισσότερη (όση και η ποσότητα του φρούτου). Εάν θέλουμε να διατηρήσουμε την αμυδρή οξύτητα του κορόμηλου, ρίχνουμε αρχικά τα 600 γρ., ανακατεύουμε καλά και δοκιμάζουμε πόσο γλυκό είναι το μείγμα, προσθέτοντας μετά όση ζάχαρη θέλουμε. Μια μαρμελάδα με λιγότερη ζάχαρη χρειάζεται απλώς λίγο περισσότερο βράσιμο για να δέσει.







Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου