Πέμπτη 2 Νοεμβρίου 2023

Λαχανόπιτα χωρίς γλουτένη...

 Και μωρή καλή κοπέλα είμαι που πάω για λάχανα, και βάσανα έχω το καημένοοο, τώρα όμως έχω επιτέλους και τη χαρά να μου φτιάξω μια λαχανόπιτα που τόσο μου 'χει λείψει - κάηκα για μια πίτα, που έλεγε κι η γιαγιά μου.
Διότι ξύπνησα η περδικομάτα μου κι ήρθε στη γειτονιά μου ένα φύλλο για πίτα, χωριάτικο και χωρίς γλουτένη. Αλάτι δεν κάνει να τρώω, αλμυρούτσικη ήταν η τιμή του αλλά το πήρα χωρίς δεύτερη κουβέντα, αφού δε μου κάνει κανένας δώρα θα μου κάνω εγώ.
Δυο χοντρά φύλλα είχε η συσκευασία, προφανώς και δε θα έμοιαζαν με τα κλασσικά φύλλα για πίτα, περισσότερο κουρού θύμιζαν και Μαρίνος Κοσμάς ο δημιουργός τους - ν' αγιάσει το χέρι του και χίλια καλά στο σπίτι και το μαγαζί του που μας γλύκανε την πίκρα και τη στέρηση και φύτεψε φοίνικες στην έρημό μας ...


Λαχανόπιτα χωρίς γλουτένη





υλικά:
450-500 γρ. χόρτα (λάχανα) για πίτα (παζιά, λάπαθα, αντράκλα, κολυκοκορφάδες, πράσο, τσουκνίδα, φρ. κρεμμυδάκια)
μαϊντανός, άνηθος (αν βρούμε και μαντανόζια είμαστε πασάδες)

φέτα (εδώ 200 γρ. τυρί cottage)

2 χωριάτικα φύλλα για πίτα (χωρίς γλουτένη Marinos Kosmas)




(Τα λάχανα στις φωτογραφίες είναι για δύο πίτες).

Πλένουμε καλά τα λάχανα και τα αφήνουμε να στραγγίξουν. 

Για να τα κόψουμε, τα παίρνουμε λίγα-λίγα και φτιάχνουμε μικρά ματσάκια φροντίζοντας να έχουμε όλα τα κοτσάνια στο ίδιο ύψος και προς τα πάνω.




Κόβουμε με κοφτερό μαχαίρι τα κοτσάνια λίγο πιο πάνω απ’ εκεί που αρχίζουν τα φύλλα και τρίβουμε κάθε χεριά λάχανα όσο πιο ψιλά μπορούμε.





Αλατίζουμε τα λάχανα και τα χεροτρίβουμε – τα πιέζουμε δηλαδή με τα χέρια μας για να βγάλουν τα υγρά και να μειωθεί ο όγκος τους.





Τρίβουμε τη φέτα με το χέρι (εγώ τρώω μόνο cottage που δεν έχει τόσο πολύ αλάτι, ούτε στη σύνθεση ούτε στην τιμή).

Νοστιμίζουμε με πιπέρι.

Ανακατεύουμε καλά τη γέμιση.





Ανοίγουμε το ένα φύλλο. Πατάμε τα σημεία στα οποία ήταν διπλωμένο για να γίνει ομοιόμορφο.

Λαδώνουμε ένα ταψί και στρώνουμε το φύλλο.





Ραντίζουμε με λίγο ή περισσότερο ελαιόλαδο και απλώνουμε τη γέμιση.





Ανοίγουμε το δεύτερο φύλλο και σκεπάζουμε τη γέμιση. Είναι πιο εύκολο αν το κάνουμε μαζί με το το χαρτί στο οποίο είναι τυλιγμένο.

Κλείνουμε τις άκρες όπως και όσο καλύτερα μπορούμε.

Χαράζουμε την πίτα σε κομμάτια.

Ραντίζουμε με ελαιόλαδο και λίγο νερό.





Ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο, στους 180-190 βαθμούς κελσίου, για 40΄ περίπου.

Ξεφουρνίζουμε.





Σερβίρουμε.








Και σαν επανάληψη χωρίς λόγια, ή σαν το reprise  στα soundtrack, οι φωτογραφίες από τη δεύτερη πίτα.  














Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου