Τρίτη 24 Αυγούστου 2021

Ρολό μελιτζάνας γεμιστό με τυριά και τοματίνια ...

...  Στρύχνον ξεστρύχνον, εγώ τρελλαίνομαι για μελιτζάνες. Τις έχω φτιάξει με δεκάδες τρόπους και συνεχίζω ακάθεκτη και αχόρταγη. Από τις αγαπημένες μου συνταγές είναι οι μελιτζανοκεφτέδες από την Καλαβρία, κι η μπεσαμέλ μελιτζάνας που συνοδεύει το χιουνκιάρ, στα άμεσα σχέδιά μου η περίφημη pasta 'ncasciata που καταβροχθίζει ο επιθεωρητής Montalbano, σήμερα όμως θα φτιάξω ένα ρολό με τις μελιτζάνες που μου θύμισε οπτικά ένα παλιότερο τεμπάλ ...


Ρολό μελιτζάνας γεμιστό με τυριά και τοματίνια






υλικά:
2 μελιτζάνες
2 ντομάτες
2 σκελίδες σκόρδο
1 μπάλα μοτσαρέλα (εδώ με χαμηλά λιπαρά)
3 κουταλιές ημίσκληρο τυρί (εδώ με χαμηλά λιπαρά)
2 κουταλιές σούπας τριμμένη φρυγανιά
2-3 κουταλιές τριμμένη γραβιέρα ή ρεγκάτο (εδώ με χαμηλά λιπαρά)
μαϊντανός ψιλοκομμένος  






Πλένουμε τις μελιτζάνες.




Τις κόβουμε σε φέτες πάχους 1 εκ. 





Κόβουμε τις ντομάτες στη μέση και ξανά στη μέση κι ύστερα σε μικρά κομμάτια.





Κόβουμε τη μοτσαρέλα σε κυβάκια.







Στρώνουμε αντικολλητικό χαρτί σε μεγάλο ταψί και το ραντίζουμε με ελαιόλαδο.

Αραδιάζουμε επάνω τις μελιτζάνες με τρόπο που να ακουμπά η μία πάνω στην άλλη.





Τις αλατίζουμε και τις ραντίζουμε με ελαιόλαδο.

Ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο, στους 200 βαθμούς κελσίου, για 20΄.

Εγώ που είμαι λίγο ανασφαλής προτίμησα να τις βάλω πρώτα στον ατμομάγειρα για 10΄-15΄, ώστε να είμαι σίγουρη ότι θα μαλακώσουν και ύστερα τις έβαλα στο φούρνο. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα λίγο πιο ζουμερές μελιτζάνες, κάτι που μπορεί να θεωρεί καλό ή κακό.






Πολτοποιούμε το σκόρδο και το βάζουμε σε μπωλ με 3 κουταλιές λάδι. 

Αλατοπιπερώνουμε  και ανακατεύουμε καλά. 





Αλείφουμε με το μείγμα τις μελιτζάνες.





Σκορπίζουμε τις ντομάτες χωρίς το ζουμί τους και αλατίζουμε.

Στύβουμε με το χέρι μας τη μοτσαρέλα και τη ρίχνουμε πάνω από τις ντομάτες.





Ρίχνουμε το ημίσκληρο τυρί, πασπαλίζουμε με το μαϊντανό, την τριμμένη φρυγανιά και λίγη γραβιέρα.







Με τη βοήθεια του αντικολλητικού χαρτιού τυλίγουμε σιγά-σιγά ρολό.





Πασπαλίζουμε το ρολό με φρυγανιά και τριμμένη γραβιέρα.





Ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο, στους 190 βαθμούς κελσίου, για 20΄-25΄ περίπου.





Μόλις κρυώσει ελαφρά, κόβουμε σε χορταστικές ροδέλες.

Σερβίρουμε.











Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου