Τρίτη 16 Ιουλίου 2019

Αλεύρι αλεσμένο στο σπίτι …

… Λεβέντη μυλωνά, ασίκη, χουβαρντά, από σήμερα δε σ’ έχω ανάγκη διότι θα αλέθω μόνη μου. Μετά από πάρα πολύ ψάξιμο και σκέψη αγόρασα μια κουζινομηχανή με εξάρτημα άλεσης οσπρίων και καρπών για να φτιάχνω το δικό μου αλεύρι χωρίς γλουτένη.
Ελπίζοντας να κάνω σύντομα απόσβεση και να έχω αλεύρι όσο πιο οικονομικό γίνεται αλλά και σε μεγαλύτερη ποικιλία, μια και στα μέρη μου βρίσκω μόνο τα πολύ βασικά, έρριψα τον κύβο και διέβην το Ρουβίκωνα.
Προμηθεύτηκα καστανό ρύζι, φαγόπυρο, ρεβύθια, φακή, νιφάδες βρώμης και λευκό ρύζι, σταύρωσα τα δάχτυλά μου και ξεκίνησα τα πειράματα.
Πρώτος κανόνας, ειδικά για Έλληνες ξερόλες όπως εμείς: διαβάζουμε και ξαναδιαβάζουμε τις οδηγίες χρήσης και τις ακολουθούμε ευλαβικά. Δεν αυτοσχεδιάζουμε, δεν κάνουμε του κεφαλιού μας.
Κανόνας δεύτερος: οπλιζόμαστε με υπομονή και θάρρος. Το ψιλοαλεσμένο αλεύρι δε θ’ αρχίσει μαγικά να βγαίνει από τη χοάνη αμέσως. Χρειάζονται δύο και τρία αλέσματα μέχρι να φτάσουμε στην αλευρο-Ιθάκη.
Τα υπόλοιπα είναι ακανόνιστα. Ακολουθούμε τις οδηγίες και τις προτεινόμενες ποσότητες, αφήνουμε τη μηχανή να κρυώνει στα μεσοδιαστήματα, κοσκινίζουμε και αφήνουμε το αλεύρι να κρυώσει εντελώς μετά το άλεσμα και το διατηρούμε σε γυάλινα βάζα.
Α, και στον οικιακό μύλο δεν αλέθουμε ποτέ καρπούς που βγάζουν έλαια.
Κάπως έτσι λοιπόν απέκτησα αλεύρι από φακή, αλεύρι ολικής από ρύζι και απλό ρυζάλευρο, ρεβυθάλευρο, αλεύρι από φαγόπυρο, κινόα και κεχρί.
Κι είμαι έτοιμη να τα αναμείξω φτιάχνοντας το δικό μου μείγμα για πολύσπορο ψωμί ολικής χωρίς γλουτένη



Αλεύρι αλεσμένο στο σπίτι






Αλεύρι από καστανό ρύζι







Αλεύρι από πράσινη φακή






Αλέθοντας φαγόπυρο

















Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου