Παρασκευή 23 Ιουλίου 2010

Εκμέκ από μπαγιάτικο τσουρέκι …

Gula, τουτέστιν λαιμαργία, είναι το τρίτο από το τέλος θανάσιμο αμάρτημα με κυρίαρχο δαίμονά του το Βελζεβούλ, εικονογραφημένο εξαιρετικά από τον Πίτερ Μπρύγκελ τον Πρεσβύτερο και από τον Ιερώνυμο Μπος.


Πολύ δύσκολα θα μπορούσε να μου αποδοθεί ως χαρακτηριστικό γνώρισμα. Δεν υπήρξα ποτέ λαίμαργη, ούτε καν στα παιδικά μου χρόνια. Μου άρεσαν η αφθονία και η ποικιλία, περισσότερο όμως ως εικόνα και αίσθηση.
Πώς την έπαθα λοιπόν εγώ, η εγκρατής, σ’ έναν παραδοσιακό ξυλόφουρνο στην Ξάνθη; Από την είσοδο κιόλας τα τσουρέκια μου μπήκανε στο μάτι. Λίγο νωρίτερα μου είχαν μπει και στη μύτη, από την οποία με έσυραν στα σοκάκια της παλιάς πόλης μέχρι ν’ ανακαλύψω την πηγή της μοσχοβολιάς.
Ιδού λοιπόν η πόρτα του Παραδείσου

 από την οποία μπήκα και βρέθηκα σε άλλη εποχή. Παραδοσιακός ο φούρνος, με τα τούβλα του, τα φτυάρια του, τα καλάθια του

 και με προϊόντα λίγα και καλά, ολόφρεσκα και χειροποίητα. Ψωμιά και τσουρέκια με μυστική συνταγή από την Αδριανούπολη, πρόσφορα και σουσαμένια κουλούρια, σταφιδόψωμα με πραγματική ζύμη ψωμιού κι όχι ατομικά κέικ με σταφίδες που πουλάνε πια όλοι οι φούρνοι. Και κουλουράκια πορτοκαλιού, που φτιάχνει καθημερινά η γυναίκα του ιδιοκτήτη κι όποιος προλαβαίνει τρώει.

Έτσι λοιπόν την έπαθα και παρασύρθηκα.
Forgive me, Father, for I have sinned.
Αγόρασα περισσότερα από όσα μπορούσα να καταναλώσω εγώ, ο άντρας μου και όλο μας το σόι. Περίσσεψε τσουρέκι μπόλικο –αμαρτία να πάει χαμένο. Έφτιαξα λοιπόν ένα ωραιότατο …


Εκμέκ από μπαγιάτικο τσουρέκι




Κόβουμε το τσουρέκι σε χοντρές φέτες και το βάζουμε σε πήλινο ταψάκι.
Ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο, στους 150-160 βαθμούς κελσίου, μέχρι να στεγνώσει καλά και να γίνει σαν παξιμάδι.



ΣΤΟ ΦΟΥΡΝΟ
ΨΗΜΕΝΟ 


Φτιάχνουμε ένα αρκετά πηχτό σιρόπι, βράζοντας για 5΄ ενάμισυ (1,5) ποτήρι νερό, 2 ποτήρια ζάχαρη και μπόλικη κανέλλα. 

Σιροπιάζουμε το τσουρέκι καυτό μόλις το βγάλουμε από το φούρνο, ρίχνοντας το σιρόπι λίγο - λίγο και όχι μονομιάς.



ΣΙΡΟΠΙΑΣΜΕΝΟ



Το αφήνουμε να τραβήξει καλά το σιρόπι και το καλύπτουμε με κρέμα ζαχαροπλαστικής. 

Από πάνω φτιάχνουμε μια λεπτή στρώση σαντιγύ, κάνοντας τα γνωστά και μη εξαιρετέα σχεδιάκια …



ΕΤΟΙΜΟ



Πασπαλίζουμε με ψιλοτριμμένο φυστίκι Αιγίνης και σερβίρουμε σε χορταστικά κομμάτια.



ΜΕ ΦΥΣΤΙΚΙ
  
ΚΟΜΜΑΤΙ 2








Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου