Πέμπτη 16 Μαρτίου 2017

Γκρατέν με χυλοπίτες και τυριά …

… Κέρδισα κάτι δια πρώτην φοράν. Κάτι. Ο,τιδήποτε. Κέρδισα. Εγώ που δεν έχω κερδίσει ποτέ φλουρί, που όταν παίζω Τζόκερ βγαίνουν πάντα τα διπλανά νούμερα από εκείνα που διαλέγω, που σε διαγωνισμούς, κληρώσεις και λοταρίες δεν κέρδισα ούτε τσίχλα, που όταν σπάνια παίρνω κανένα ξυστό, αλλού με ξύνεις Δέσποτα κι αλλού έχω εγώ τον πόνο, εγώ λοιπόν, κέρδισα.
Και τι κέρδισα! Προϊόντα της αγαπημένης μου  γαλακτοβιομηχανίας ‘ΔΩΔΩΝΗ’, σπάνια και δυσεύρετα στον τόπο μου.
Έ
να χαριτωμένο ισοθερμικό τσαντάκι με γιαούρτια, φέτα – τώρα και ελαφριά, γραβιέρα, κεφαλογραβιέρα και κεφαλοτύρι. Η χαρά του τυροφάγου κι η πίκρα εκείνου που, όπως εγώ, δεν τρώει αλάτι.


SAM_5160

 SAM_5161

 SAM_5164

 SAM_5165

 SAM_5166

 SAM_5167

 

Παρ’ όλα αυτά, και επειδή οι άνθρωποι συνηθίζουν να γιορτάζουν τα χαρμόσυνα γεγονότα, ας γιορτάσουμε κι εμείς αυτό το χαρμόσυνο γεγονότο. Μ’ ένα ελληνικότατο και πλούσιο …

 

 Γκρατέν με χυλοπίτες και τυριά

 

 

IMG_7855

 

υλικά:
350 γρ. χυλοπίτες
1 κονσέρβα ντομάτα κονκασέ
2 λιαστές ντομάτες
1 σκελίδα σκόρδο ολόκληρη
ρίγανη
150 γρ. ανθότυρο
100 γρ. φέτα 
150 γρ. γραβιέρα ή κεφαλογραβιέρα

 


 

Ζεσταίνουμε σε κατσαρόλα 2 κουταλιές λάδι (αν θέλουμε βάζουμε λάδι από τις λιαστές ντομάτες) και ροδίζουμε ελαφρά το σκόρδο. 

Προσθέτουμε τη ντομάτα κονκασέ, τις λιαστές ντομάτες, αλάτι, πιπέρι και ρίγανη, ανακατεύουμε και βράζουμε τη σάλτσα για 5΄.

 

 

SAM_5480

 SAM_5481

 SAM_5482

 

 

Ρίχνουμε τις χυλοπίτες και τις ανακατεύουμε να καλυφθούν με τη σάλτσα. 

Ρίχνουμε 3 κούπες ζεστό νερό ή ζωμό, χαμηλώνουμε τη φωτιά και αφήνουμε να σιγοβράσουν οι χυλοπίτες για 2΄-3΄ λιγότερο από το χρόνο που αναγράφεται στη συσκευασία τους, ανακατεύοντας πού και πού για να μην πιάσουν κάτω και προσθέτοντας, αν χρειαστεί, λίγο νερό ακόμη.

 

 

SAM_5483

 SAM_5484

 SAM_5486

 

 

Αδειάζουμε τις χυλοπίτες με τη σάλτσα τους σε λαδωμένο πυρέξ και τρίβουμε από πάνω με το χέρι μας τη φέτα και το ανθότυρο. 

Ανακατεύουμε ελαφρά και σκορπίζουμε στην επιφάνεια την τριμμένη γραβιέρα.

 

 

SAM_5487

  

SAM_5489

  

SAM_5490

 

 

Ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο, στους 190-200 βαθμούς Κελσίου, ίσα να λυώσουν τα τυριά.

 

 

SAM_5493

 

 SAM_5494

 

 

Σερβίρουμε αμέσως.

 

 

SAM_5495

  

SAM_5498

  

IMG_7852

  

IMG_7853

  

IMG_7854

 

 

.



 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου