Σάββατο 8 Αυγούστου 2015

Πτι φουρ ...

... Κολλήγα γυιος του παππού μου ο παππούς, 
κολλήγα γυιος του παππού μου ο πατέρας 
κι ο παππούς μου κολλήγας κι αυτός.

Μονάχα η γιαγιά μου ήταν από άλλο ανέκδοτο. Γιατί, αν πιστέψω τους δεκάδες τηλεμάγειρους, μου έφτιαχνε καναπεδάκια με σολωμό και σουδάκια με ροκφόρ και ζαμπόν, είχε τα δικά της μυστικά για τη μαγιονέζα κι αν ψάξω -λέει- τα τετράδιά της θ' ανακαλύψω δεκάδες πολύτιμες συνταγές. Κι αν ψάξω τη μνήμη μου, θα ανασύρω πάρτυ και σουαρέ με γαρίδες κοκταίηλ και καλοκαίρια με σπιτικές γρανίτες, πραλίνες και γκουρμέ λιχουδιές.
Όμως εμένα η γιαγιά μου έτριβε με το σουγιά τα λάχανα για τις λαχανόπιτες, μου έφτιαχνε αυγά μάτια με μπόλικο λάδι τις καθημερινές και στις γιορτές κοτόπιτα στη γάστρα, το φθινόπωρο μουσταλευριά και ζμπέκια, και τα Χριστούγεννα τηγανίτες στην πέτρα με μπόλικο καρύδι.
Και τετράδια δεν είχε - τι να τα κάνει με τα κολλυβογράμματα της Α΄ δημοτικού που έμαθε και που ίσα-ίσα της έφτασαν για να γράψει στο γάμο "Να ζήσαιται, σας φηλό πεδιά μου".
Μάλλον έχω λάθος γιαγιά. Ή λάθος γενιά. Ή και τα δύο. Ή οι τηλεμάγειροι έλκουν την καταγωγή τους από εντελώς διαφορετικά κοινωνικά στρώματα. Ή απλώς γενικεύουν και βγάζουν αυθαίρετα συμπεράσματα για το σύνολο, από μεμονωμένες περιπτώσεις.  
Ό,τι κι αν ισχύει, αν μ’ αφήσει ο Γιαραμπής και γίνω γιαγιά,θέλω να είμαι συνδυασμός όλων αυτών των γιαγιάδων. Και να φτιάχνω φαγητά, γλυκά, πλεκτά και εργόχειρα για τα εγγόνια μου. Κυρίως όμως, να τους φτιάχνω αναμνήσεις …


Πτι φουρ


ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΑ


υλικά:
250 γρ. βούτυρο ή μαργαρίνη
250 γρ. αλεύρι
50 γρ. κορν φλάουρ
75 γρ. άχνη ζάχαρη
60 γρ. φουντούκια
2 βανίλιες

Για την επικάλυψη:
κουβερτούρα
μαρμελάδα
τρούφα





Αφήνουμε από νωρίς τη μαργαρίνη σε θερμοκρασία δωματίου, ώστε να μαλακώσει και να δουλεύεται. Τη βάζουμε σε μπωλ μαζί με το αλεύρι, την άχνη, το κορν φλάουρ και τις βανίλιες.

 Αλέθουμε τα φουντούκια στο multi, τα προσθέτουμε στα υπόλοιπα υλικά και ζυμώνουμε μέχρι να έχουμε μια εύπλαστη ζύμη που δεν κολλάει στα χέρια μας.



ΜΑΡΓΑΡΙΝΗ

ΑΝΑΚΑΤΕΜΑ

ΖΥΜΗ



Βάζουμε τη ζύμη σε κορνέ με φαρδειά “ριγέ” μύτη και φτιάχνουμε ισομεγέθη κορδονάκια από ζύμη πάνω σε αντικολλητικό χαρτί.


ΚΟΡΝΕ

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ

ΓΙΑ ΨΗΣΙΜΟ



Ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο, στους 190 βαθμούς κελσίου, για 12΄-15΄.
Ξεφουρνίζουμε και αφήνουμε να κρυώσουν ελαφρά πάνω σε σχάρα.



ΓΙΑ ΦΟΥΡΝΟ

ΨΗΜΜΕΝΑ 

ΣΤΗ ΣΧΑΡΑ ΚΟΝΤΙΝΟ



Λυώνουμε την κουβερτούρα στα μικροκύματα. Βουτάμε την άκρη κάθε πτι-φουρ στην κουβερτούρα και, αν θέλουμε, το περνάμε και από την τρούφα. 

Τα αφήνουμε να στεγνώσουν πάνω σε σχάρα αφού στρώσουμε από κάτω μια λαδόκολλα, για τις σταγόνες σοκολάτας που θα πέφτουν.


ΒΟΥΤΙΑ ΚΟΝΤΙΝΟ

ΣΤΗΝ ΤΡΟΥΦΑ

ΛΙΑΣΙΜΟ ΑΝΩΘΕΝ



Για τα κλασσικά, διπλά, πτι φουρ, απλώνουμε μαρμελάδα στην επίπεδη πλευρά τους και τα ενώνουμε ανά δύο.


ΜΑΡΜΕΛΑΔΑ

ΕΝΩΜΑ

ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΘΑ ΚΑΑΘΟΝΤΑΙ



Συνοδεύουμε καφέ και τσάι με αέρα άλλης εποχής.


ΑΝΩΘΕΝ


ΠΟΛΥ ΚΟΝΤΙΝΟ


ΕΤΟΙΜΑ ΚΟΝΤΙΝΟ



Φυλάμε τα πτι-φουρ σε μεταλλικό κουτί ή σε γυάλινο βάζο, που προκαλεί τα χέρια να βουτήξουν – κυριολεκτικά και μεταφορικά.


ΣΤΟ ΚΟΥΤΙ 


ΦΛΟΥ


ΣΤΟ ΒΑΖΟ
 











Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου