Κυριακή 14 Μαΐου 2017

Στρούντελ με φράουλες και αχλάδι …

… Μου τη δίνουν οι μέρες οι αφιερωμένες σε κάτι. Άλλες πολύ, άλλες λιγότερο. Και κάποιες ελάχιστες με βολεύουν. Όπως η μέρα η αφιερωμένη στη δυσανεξία στη γλουτένη, που τα σούπερ μάρκετ φιλοτιμούνται να φέρουν για ξεκάρφωμα και κάτι άλλο εκτός από ρυζογκοφρέτες.
Οι υπόλοιπες γενικώς μου τη δίνουν. Αλλά πιο πολύ απ’ όλες, τα τελευταία χρόνια

819028-grouchy_large

μου τη δίνει η γιορτή της μητέρας. Και δε ντρέπομαι καθόλου. Εδώ ζήτησε να καταργηθεί εκείνη που την ξεκίνησε και θα ντραπώ εγώ, ξένος άνθρωπος;
Αφού έτσι νιώθω.
Τόση καλοσύνη γύρω μου κι εντός καταντά ανυπόφορη. Τόσο σορόπι, τόση ζουζουνιά, τόσοι προβολείς επάνω μου. Ω, χαμηλώστε αυτό το φως. Δε μου χρειάζονται τα 15 λεπτά δημοσιότητας που διαρκούν μια μέρα. Εγώ είμαι, που ήμουνα και χτες. Που θα είμαι, ελπίζω, κι αύριο. Προς τι ο ξεσηκωμός, τα λέλουδα και τα δωράκια; Μου τη δίνουν τα δωράκια. Του κάθε Χαχανούλη.
Μου τη δίνουν και οι ανασκοπήσεις. Και οι επισκοπήσεις. Και οι ενδοσκοπήσεις. Το μυαλό θυμάται αυτά που θέλει κι αν μπορεί αφήσει τα υπόλοιπα στην ησυχία του. Τι θέλουμε μέσα στα πόδια του κάθε τρεις και λίγο; Σαν ήμουνα παιδί κι εγώ φτερούγισα απ’ την κούνια, την ώρα που γεννιόμουνα σχολάγανε οι μοίρες, νάνι του ρήγα το παιδί, όταν πηγαίναμε μαζί σχολείο, μαμά γερνάω, και δώστου να τραβάμε να ξετυλίξουμε το κουβάρι.
Έασον αυτό χαίρειν.
Μου τη δίνουν και οι ανασφάλειες. Και οι αμφιθυμίες. Και οι αμφιβολίες. Αν είμαι καλή μάνα θα το ανακαλύψει ο ψυχαναλυτής του παιδιού μου. Τι θέλω κι ανακατεύουμαι; Μέρα μπαίνει μέρα βγαίνει κάνω ό,τι μπορώ, ό,τι προκάνω, ό,τι αντέχω, κι ό,τι θεωρώ καλό. Στου κασίδη το κεφάλι μαθαίνουμε όλοι. Περάστε κύριοι, όλα της ώρας, απόψε αυτοσχεδιάζουμε, είναι να τό ’χει η κούτρα σου να κατεβάζει ψείρες.
Μου τη δίνουν και οι ευχές. Ζαχαρωμένες, μονότονες και οι περισσότερες ανεδαφικές. Και λάθος. Τι θα πει να τη δεις όπως επιθυμείς; Να τη δω όπως επιθυμεί εκείνη. Πόθεν έσχον εγώ το όπως επιθυμώ;
Ευτυχώς η κουζίνα δε μου τη δίνει. Κι ένα γλυκό θα το φτιάξω μέρα που είναι. Να μη με πάρουν και για καμμιά γκρινιάρα …

 

Στρούντελ με φράουλες και αχλάδι

 

IMG_8066

 

υλικά:
500 γρ. φράουλες
1 μεγάλο αχλάδι (ή 2 μικρά)
1 κουταλιά μαργαρίνη/βούτυρο
1 κουταλιά καστανή ζάχαρη
2 φέτες ψωμί του τοστ (εδώ πολύσπορο ολικής)
1 κουταλιά μαργαρίνη/βούτυρο
1 κουταλιά καστανή ζάχαρη
1 κροκάδι ή λίγο γάλα

1 φύλλο σφολιάτας

 

 

 

Πλένουμε τις φράουλες, κόβουμε τα κοτσανάκια τους και τις κόβουμε σε μικρά κυβάκια. Κόβουμε και το αχλάδι σε κυβάκια.

 

 

SAM_5949

 SAM_5951

 

 

Ζεσταίνουμε τη 1 κουταλιά μαργαρίνη, προσθέτουμε τη 1 κουταλιά καστανή ζάχαρη και, μόλις λυώσει, ρίχνουμε τα φρούτα. 

Τα βράζουμε για 10 λεπτά να μαλακώσουν και να φύγει το περισσότερο ζουμί τους, τα αποσύρουμε από τη φωτιά και τα αφήνουμε να κρυώσουν μέχρι να ετοιμάσουμε τα υπόλοιπα.

 

 

SAM_5953

 SAM_5955

 


Αλέθουμε το ψωμί στο multi, ζεσταίνουμε την άλλη κουταλιά μαργαρίνη μαζί με τη ζάχαρη και ρίχνουμε το ψωμί. 

Το αφήνουμε στο τηγάνι μέχρι να πάρει χρώμα και να φρυγανιστεί. 

Ανοίγουμε το φύλλο της σφολιάτας, το τρυπάμε με πηρούνι και φτιάχνουμε μια λωρίδα στο κέντρο του φύλλου με τα φρυγανισμένα ψίχουλα.

 

 

SAM_5956

 SAM_5957

 

 

Βάζουμε πάνω στα ψίχουλα τα φρούτα.

 

 

SAM_5958

 SAM_5960

 

 

Κλείνουμε καλά τις άκρες κι ύστερα γυρίζουμε πάνω από τα φρούτα τα δύο πλαϊνά του φύλλου. Τα ενώνουμε στο κέντρο πιέζοντας με πηρούνι ή φτιάχνοντας ένα κορδονάκι.

 

 

SAM_5962 

SAM_5963

 

 

Αλείφουμε την επιφάνεια του στρούντελ με το κροκάδι ή με γάλα και πασπαλίζουμε με λίγη καστανή ζάχαρη. 

Ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο, στους 180 βαθμούς Κελσίου, για 30 με 35 λεπτά ή μέχρι να ροδίσει η σφολιάτα. Αν χρειαστεί, χρησιμοποιούμε για λίγο τη λειτουργία του αέρα ή το γκριλ.

 

 

SAM_5964

 SAM_5965

 

 

Αφήνουμε το στρούντελ να κρυώσει ελαφρά και το σερβίρουμε πασπαλίζοντάς το προαιρετικά με ζάχαρη άχνη.

 

 

IMG_8056

  

IMG_8065

  

IMG_8058

  

IMG_8064

  

IMG_8068

  

IMG_8059

  

IMG_8063

 

 

 

Κι αν κάποια επιμένει να θέλει να μου κάνει ένα δώρο, της έχω μια πρόταση …

 

γιουχου 1γιουχου 2

 

 



.

 

2 σχόλια:

  1. Κι εμένα μου τη δίνουν αυτές οι μέρες.Η συνταγή σου φαίνεται ωραία και καλοκαιρινή.Θα τη δοκιμάσω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νά ΄σαι καλά Mageirissa, μού 'φυγε ένα βάρος που νιώθουν κι άλλες μανάδες έτσι. Χίλια ευχαριστώ.

      Διαγραφή