Τετάρτη 23 Αυγούστου 2023

Ρίγανη για τρίψιμο ...

 ... Αλλού με τρίβεις, δέσποτα, κι αλλού έχω εγώ τον πόνο. Οπότε βόηθα τουλάχιστον να τρίψουμε τη ρίγανη της χρονιάς. Πώς λέμε η γυναίκα της χρονιάς; Καμία σχέση. Πώς λέμε το στρίψιμο της βίδας; Επίσης καμία σχέση ...


Ρίγανη για τρίψιμο




Είτε την αγοράσουμε από τη λαϊκή, τη μαζέψουμε μόνοι μας ή μας την κάνουν δώρο δεμένη με κορδελίτσα, απλώνουμε ένα μεγάλο χαρτί και αφήνουμε τη ρίγανη να στεγνώσει σε σκιερό μέρος γιατί στον ήλιο θα μαυρίσει, όπως και οι τυχεροί που κάνουν διακοπές.

Μπορούμε επίσης να την κρεμάσουμε ανάποδα για να στεγνώσει αλλά εμένα μου θυμίζει μεσαιωνικό βασανιστήριο και τσιγκέλια χασάπικου οπότε προτιμώ να την ξαπλώνω αναπαυτικά σε αντικολλητικό χαρτί πάνω στο τραπέζι της βεράντας και να τη γυρνάω πλευρό πού και πού για να ξεμουδιάζει.

Το πόσες μέρες χρειάζονται για να στεγνώσει εξαρτάται από το αν η ρίγανη είναι εντελώς χλωρή ή έχει αρχίσει ήδη να στεγνώνει.

Εγώ άφησα τη δική μου 3-4 μέρες.





Πριν ξεκινήσουμε να τρίβουμε τη ρίγανη βάζουμε μπροστά μας μια τεράστια φωτεινή πινακίδα - στην ανάγκη κλέβουμε μία από την Εγνατία - που γράφει: ΠΡΟΣΟΧΗ. ΓΙΑ ΚΑΝΕΝΑ ΛΟΓΟ ΔΕΝ ΤΡΙΒΟΥΜΕ ΤΑ ΜΑΤΙΆ ΚΑΙ ΤΑ ΜΥΤΗ ΜΑΣ. Αν καταφέρουμε να το θυμόμαστε αυτό, τα υπόλοιπα είναι παιχνιδάκι και ιδού πώς παίζεται.

Ξεχωρίζουμε τα κλαράκια της ρίγανης και αρχίζουμε να τρίβουμε τα ανθάκια και τα φύλλα είτε με τα δάχτυλα είτε ανάμεσα στις χούφτες μας. Μπορούμε και να σαρώσουμε το κλαράκι από πάνω προς τα κάτω και μετά να τρίψουμε.

Εγώ προτιμώ να τρίβω απευθείας από το κλαράκι ώστε ταυτόχρονα να ξεχωρίζω και να πετάω κοτσάνια που τρυπώνουν ανάμεσα στην τριμμένη ρίγανη.

Αν είμαστε παραδοσιακοί τύποι, που σημαίνει ότι έχουμε χοντρό κόσκινο στο σπίτι μας, μπορούμε να τρίψουμε εκεί τη ρίγανη και να την κοσκινίσουμε μετά.





Βάζουμε τη ρίγανη σε γυάλινα βάζα για να διατηρήσει το χρώμα και το άρωμά της.
















Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου