Παρασκευή 14 Σεπτεμβρίου 2012

Ετικέτες για μαρμελάδες και γλυκά …

... Η χάρη θέλει αντίχαρη και πάλι χάρη θά ’ναι, λέει η παροιμία. Η κόρη μου όμως μόλις και μετά βίας ξέρει τις απολύτως απαραίτητες παροιμίες, ακόμη κι αν εγώ  που τις λατρεύω πετάω από δυο-τρεις σε κάθε πρόταση. Αποκλείεται λοιπόν να παρακινήθηκε από μια παροιμία που αγνοεί.

Μήπως τότε αποφάσισε να μ’ ευχαριστήσει με τον τρόπο της για τα φαγητά και γλυκά που καθημερινά και ασταμάτητα φτιάχνω για χρόνια ολόκληρα;
Μήπως έπεσε πάνω στα σοφά λόγια της Γερτρούδης Στάιν “Η σιωπηρή ευγνωμοσύνη δεν έχει και μεγάλη αξία για κανέναν ” ή του Θερβάντες “Να σωπαίνει εκείνος που έδωσε, να μιλάει εκείνος που πήρε ”; Χλωμό το βλέπω.
Πάντως, όπως και να το σκέφτηκε, η χειρονομία της με κατασυγκίνησε και μ’ έκανε να ξοδέψω μισό κουτί χαρτομάντηλα.

Διότι εδώ και πολύ καιρό παρακαλάω τον καλό μου, αναγνωρισμένο μάγο των κομπιουτόρων και σαμάνο των υπολογιστών, να μου φτιάξει ετικέτες για τα βαζάκια μου.
 Έκαστος στο είδος του κι ο Λουμίδης στους καφέδες - εγώ τα φτιάχνω, εκείνοι τα καταβροχθίζουν. Του τό ’πα μια και δυο και τρεις κι απόκριση δεν πήρα. Σύμμασα κι εγώ το νου μου και το δίκαιο παράπονό μου. Πολύ πράμα ήτανε πια αυτό που σε γυρεύω και δε με τ’ αξιώνεις; που έλεγε κι η Λωξάντρα.

Γι’ αυτό και με πήραν τα κλάμματα όταν αναπάντεχα η κόρη μου έφερε ένα στικάκι που είχε κάτι για μένα. Τι κάτι, δηλαδή; Ολόκληρο θησαυρό είχε. Τις πιο κομψές, καλόγουστες, ρετρό, χαριτωμένες - τις πιο υπέροχες ετικέτες που είχα δει ποτέ μου. Με σχήμα που θυμίζουν τις παλιές μου σχολικές ετικέτες, με καμπυλωτά γραμματάκια στο χρώμα του κάθε φρούτου, με τα ίδια τα φρούτα παρμένα από έγχρωμες γκραβούρες - πού τις ξετρύπωσε το θηρίο!

Δε χόρταινα να τις βλέπω, να τις δείχνω σ’ όποιον περνούσε απ’ το σπίτι, να καμαρώνω σα γύφτικο σκεπάρνι – γρήγορα η μάνα παραμέρισε τη μαγείρισσα.
Κι επειδή νιώθω χαρούμενη, πλήρης, γενναιόδωρη και πάνω απ’ όλα εξαιρετικά υπερήφανη για τα έργα της θυγατέρας μου, ιδού η πλήρης συλλογή που καλύπτει, πιστεύω, όλη τη γκάμα ακόμη και της πιο χρυσοχέρας και ευρηματικής νοικοκυράς. Έτοιμες και διαθέσιμες για εκτύπωση οι πιο όμορφες ετικέτες για σπιτικές μαρμελάδες και γλυκά κουταλιού.
Περάστε κόσμε …



 etik1

etik2

etik3

 etik4





 Επιμύθιον: 
“Η παροιμία λέει «μη δαγκώνεις το χέρι που σε ταΐζει». Ίσως όμως θα ’πρεπε, αν σ’ εμποδίζει να ταϊστείς μόνος σου”. Thomas Szasz, Ουγγροαμερικανός ψυχίατρος







2 σχόλια: