Παρασκευή 17 Οκτωβρίου 2014

Κέικ σοκολάτα γεμιστό με μπανάνες …

… Δε θέλω τούρτα. Μου τη δίνουν οι τούρτες. Ούτε κεράκια θέλω. Μου τη δίνουν ΚΑΙ τα κεράκια. Για κεράκια είμαι εγώ τώρα ή για τα κεριά του Καβάφη;
Δωράκια όμως θέλω. ΄Έλα γκρινιάρη, πάρε ένα δωράκι. Κι ας σκάνε στα μούτρα μου τις περισσότερες φορές.
Γιατί η έκφραση μιλάει για ώρα ανάγκης. ΄Όχι για δώρα ανάγκης. Αυτά που κάνουμε για να βγούμε απ’ την υποχρέωση κι όταν δεν μπορούμε να κάνουμε αλλιώς.
΄Όλοι γίνονται γκρινιάρηδες στα γενέθλιά τους ή μόνο εγώ; Μεγάλωσα και παραξένεψα; Μπα, πάντα έτσι ήμουν. Κι ούτε είμαι τόσο μεγάλη. Δεν είμαι καν σαν την Πελοπόννησο.
Μάλλον φταίει που έχω μεγάλο παιδί. Ενώ αν είχα ένα μωρό … ούτε ψύλλος στον κόρφο μου. Μια χαρά είμαι έτσι. Μεγάλη δεν είμαι με άσπρα μαλλιά, προς την τρελλή-τρελλή σαραντάρα φέρνω με λίγα φθινόπωρα παραπάνω.
Τούρτα πάντως δεν κάνω. Με κέικ θα τη βγάλουμε την εορτή. ΄Έτσι κι αλλιώς όλοι οι Αγγλοσάξονες τις τούρτες τις λένε κέικ …


Κέικ σοκολάτα γεμιστό με μπανάνες



ΚΟΝΤΙΝΟ



υλικά:
3 κούπες αλεύρι για όλες τις χρήσεις
1 κούπα ζάχαρη
3/4 κούπας αραβοσιτέλαιο
1 1/2 κούπα χυμός πορτοκαλιού
1/2 κούπα κακάο σκόνη
1 κουτ. κονιάκ ή λικέρ
1 κουτ. λευκό ξύδι
3 κουτ. γλ. μπέικιν πάουντερ
1 κουτ. γλ. σόδα
μια πρέζα αλάτι
2 βανίλιες
ξύσμα πορτοκαλιού

3 μεγάλες μπανάνες
3 κουτ. μαργαρίνη
3 κουτ. ζάχαρη






Λυώνουμε τη μαργαρίνη μαζί με τη ζάχαρη σε τηγανάκι. 

Κόβουμε τις μπανάνες σε ροδέλες και τις προσθέτουμε στο τηγάνι. 

Τις αφήνουμε να καραμελώσουν προσέχοντας να μη μαλακώσουν πολύ και αποσύρουμε από τη φωτιά.



ΜΠΑΝΑΝΕΣ



Ανακατεύουμε με τον αυγοδάρτη το λάδι, τη ζάχαρη, το κονιάκ, τις βανίλιες και το ξύδι. 

Πάνω από το μπωλ και με προσοχή γιατί φουσκώνει διαλύουμε τη σόδα στο χυμό και την προσθέτουμε στο μείγμα.



ΑΡΧΗ
ΣΟΔΑ



Αρωματίζουμε με το ξύσμα και προσθέτουμε το αλεύρι κοσκινισμένο με το κακάο και το μπέικιν και το αλάτι. 

Ανακατεύουμε καλά τη ζύμη.



ΑΛΕΥΡΙ
ΖΥΜΗ



Στρώνουμε με αντικολλητικό χαρτί ή βουτυρώνουμε ένα ταψάκι με διάμετρο 24 εκ. 

Αδειάζουμε τη μισή ζύμη, απλώνουμε προσεκτικά τις μπανάνες και καλύπτουμε με την υπόλοιπη ζύμη.



ΤΑΨΑΚΙ
ΣΤΡΩΣΗ 
ΚΙ ΑΛΛΗ ΖΥΜΗ



Ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο, στους 180 βαθμούς κελσίου, για 40΄-45΄.



ΓΙΑ ΨΗΣΙΜΟ
ΨΗΜΜΕΝΟ



Ξεφορμάρουμε το κέικ και αφαιρούμε το αντικολλητικό χαρτί. 

Το αφήνουμε να κρυώσει πάνω σε σχάρα.

Το σερβίρουμε σκέτο ή πασπαλισμένο με ζάχαρη άχνη.



ΨΗΜΜΕΝΟ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΑ
 
ΜΕ ΑΧΝΗ
ΚΟΝΤΙΝΟ
ΕΠΙΦΑΝΕΙΑ
ΣΤΟ ΠΙΑΤΟ












2 σχόλια:

  1. Χρόνια Πολλά, Χρόνια Καλά και Ευλογημένα !!
    Καλή μου ΄Ελενα!
    Να χαίρεσαι την κάθε σου στιγμή κι αυτούς που αγαπάς !!!!
    Να χαίρεστε !!!

    φιλιά από Κρήτη
    Μαρία

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μια αναπάντεχη ευχή και μια γλυκειά κουβέντα - να το πιο ακριβό σημερινό μου δώρο. Θα το κουβαλάω μαζί μου, να μου φέγγει όταν σκοτεινιάζει ...

      Διαγραφή