Τετάρτη 21 Νοεμβρίου 2012

Πιπερόπιτα Φλώρινας …

… Η Πιπερίτσα του Σταμάτη Κραουνάκη είναι ένα απ’ τα τραγούδια του Καραγκιόζη, άγνωστο στους περισσότερους, απ’ αυτά τα χαμηλόφωνα τραγούδια που συχνά περνούν απαρατήρητα. Κι αν επισκιάστηκε απ’ τα “Μεσημέρια” και την “Κυριακή”, τραγούδια δυνατά που σημαδεύτηκαν απ’ την ερμηνεία του Στέλιου Διονυσίου, για μένα είναι απ’ τις πιο όμορφες ερμηνείες της Δήμητρας Γαλάνη και απ’ τα πιο γλυκά, συγκινητικά και τρυφερά τραγούδια που έχω ακούσει. 
Ίσως γιατί το άκουγα όταν σε νανούριζα τότε που ήσουν μια σταλίτσα, πιπερίτσα μου …


Πιπερόπιτα Φλώρινας 



ΨΗΜΕΝΗ ΚΟΝΤΙΝΟ   



υλικά: 
1 κιλό πιπεριές ανάμεικτες (πράσινες κέρατο, Φλωρίνης, κίτρινες) 
2 μεγάλα κρεμμύδια χοντροκομμένα 
1/2 ματσάκι μαϊντανός 
6 χωριάτικα φύλλα για πίτα 

προαιρετικά: 
200 γρ. ανθότυρο ή φέτα 
1/2 κουταλάκι μπούκοβο





Σωτάρουμε το κρεμμύδι σε 2 κουταλιές λάδι και 1 κουταλιά βούτυρο ή μαργαρίνη, μέχρι να ροδίσει. 

Ρίχνουμε τις πιπεριές και αφήνουμε σε χαμηλά φωτιά μέχρι να μαλακώσουν καλά, ανακατεύοντας και προσθέτοντας αν χρειάζεται ελάχιστο νερό.

 Αλατοπιπερώνουμε, ρίχνουμε το μαϊντανό, (το ανθότυρο και το μπούκοβο, αν τα χρησιμοποιήσουμε), αποσύρουμε από τη φωτιά και αφήνουμε το μείγμα να κρυώσει.



ΠΙΠΕΡΙΕΣ 

ΜΕ ΜΑΪΝΤΑΝΟ



Λαδώνουμε καλά το ταψί και στρώνουμε χιαστί 3 φύλλα, λαδώνοντας το καθένα πριν το καλύψουμε με το επόμενο. 

Στρώνουμε ομοιόμορφα τη γέμιση και σκεπάζουμε με τα άλλα 3 φύλλα, λαδωμένα καλά. 

Γυρίζουμε τις άκρες φτιάχνοντας κρόθο στον οποίο μπορούμε να “κρύψουμε” λίγη φέτα ή ανθότυρο για περισσότερη νοστιμιά.



ΓΕΜΙΣΗ ΚΟΝΤΙΝΟ 

ΚΡΟΘΟΣ



Λαδώνουμε καλά την επιφάνεια της πίτας και τη ραντίζουμε με λίγο νερό.



 ΓΙΑ ΨΗΣΙΜΟ

ΕΠΙΦΑΝΕΙΑ ΚΟΝΤΙΝΟ



Ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο, στους 180 βαθμούς κελσίου, για 1 ώρα περίπου.



ΨΗΜΕΝΗ   ΣΕ ΚΟΜΜΑΤΙΑ 2

ΚΟΜΜΑΤΙ








Πιπερίτσα 
(Σταμάτης Κραουνάκης – Γιάννης Κακουλίδης) 

Μια ρίζα μια αρμπαρόριζα, μια μικροπιπερίτσα 
εσένανε ξεχώρισα απ’ όλα τα κορίτσα 
Μια ρίζα μια αρμπαρόριζα, Πιπερίτσα μου. 
Αχ, μικρό μου αχ, μικρό μου ίσα με το δάχτυλό μου 
ίσα με το δάχτυλό μου, το δεξί το πιο μικρό μου. 
Μια πέτρα μια γυαλόπετρα, μια διαμαντοκοτρώνα 
εσένα στο κεφάλι μου διάλεξα για κορώνα, 
Πιπερίτσα μου.






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου