Τρίτη 17 Οκτωβρίου 2023

Σφολιατίνια χωρίς γλουτένη με μήλα και μαρμελάδα ...

 ... Για μένα αυτή η σφολιάτα. Και η συνταγή. Και τα σφολιατίνια. Και όλα. Δεν είναι κρίση εγωισμού αλλά ανάγκη. Δε φτάνει που έχω δυσανεξία στη γλουτένη και τρέχουν τα σάλια που δεν έχω λόγω Sjogren κάθε που περνάω από φούρνο και βλέπω τα κουλούρια να ζυγιάζονται στη βέργα, έχω και τους περιορισμούς λόγω κορτιζόνης - όχι αλάτι, όχι ζάχαρη, εγώ γιορτάζω στις 28 Οκτωβρίου και θα με γιορτάσω προκαταβολικά ...


Σφολιατίνια χωρίς γλουτένη με μήλα και μαρμελάδα





υλικά:
1-2 μήλα
1 κουταλιά καστανή ζάχαρη
μισή κουταλιά βούτυρο ή μαργαρίνη
κανέλλα

μαρμελάδα βερύκοκκο ή ροδάκινο

τριμμένο αμύγδαλο

1 φύλλο σφολιάτα (εδώ χωρίς γλουτένη)





Να ξεκαθαρίσω εξαρχής κάτι. Το κόλπο με το στρίψιμο της σφολιάτας αφορά την κλασσική σφολιάτα, που έχει γλουτένη και ελαστικότητα.
Για άγνωστους και σε μένα λόγους, αποφάσισα να το επιχειρήσω και με τη σφολιάτα χωρίς γλουτένη που έσπασε, όπως ήταν φυσιολογικό και αναμενόμενο.
Ενώ όσα απλώς τα τύλιξα ρολό σα φλογέρες, έφεραν τον έλεγχο και τους έβαλα άριστα. Αυτά.



Καθαρίζουμε τα μήλα και τα τρίβουμε στο χοντρό τρίφτη. 





Τα βάζουμε σε τηγανάκι μαζί με το βούτυρο, τη ζάχαρη και την κανέλλα και τα σιγομαγειρεύουμε να μαλακώσουν και να μην έχουν υγρά.

Εγώ που κάνω οικονομία δυνάμεων, τα έβαλα σε γυάλινο μπωλ, τα σκέπασα με μεμβράνη φαγητού, τρύπησα με οδοντογλυφίδα τη μεμβράνη και τα έβαλα στα μικροκύματα για 4΄-5΄ στα 800W.





Αφήνουμε τα μήλα να κρυώσουν ελαφρά.

Ανοίγουμε το φύλλο σφολιάτας. 





Απλώνουμε τα μήλα.





Γλυκαίνουμε κι άλλο με τη μαρμελάδα.





Προαιρετικά, πασπαλίζουμε με τριμμένο αμύγδαλο.





Μα μαχαίρι ή ροδάκι κόβουμε τη σφολιάτα στη μέση οριζόντια και κάθετα και αποκτάμε 4 κομμάτια.

Κόβουμε ξανά κάθετα ώστε να έχουμε 8 κομμάτια (εγώ έκοψα 6 κομμάτια επειδή η σφολιάτα χωρίς γλουτένη είναι μινιόν).





Τυλίγουμε κάθε κομμάτι ρολό.





Κανονικά αφήνουμε τα συγκεκριμένα ρολά στην ησυχία τους, αλλά πού.

Αφήνοντας την κορυφή άκοπη, κόβουμε κάθε ρολό κατά μήκος.

Γυρίζουμε τις πλευρές ώστε η γέμιση να έρθει από πάνω και "πλέκουμε" να γίνουν σαν κοτσίδα.





Αραδιάζουμε τα σφολιατίνια σε ταψί με αντικολλητικό χαρτί.

Αν θέλουμε τα αλείφουμε με χτυπημένο αυγό, εγώ με λίγο γάλα κι ύστερα πασπάλισα με κανέλλα.





Ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο, στους 200 βαθμούς κελσίου, για 20΄ περίπου.

Ξεφουρνίζουμε και αφήνουμε να κρυώσουν ελαφρά.





Πασπαλίζουμε με ζάχαρη άχνη, εγώ μόνο δύο για τα μάτια.

Τρατάρουμε.










Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου