Τρίτη 29 Ιουλίου 2014

Ατομικές τυρόπιτες με χαλούμι …

… Ου γαρ έρχεται μόνον. Το γήρας ντε, το δεινόν, παρά φέρνει μαζί του και τους φίλους του. Τα πονάκια, την αφηρημάδα, το σκέβρωμα, το πλισάρισμα, το γιατί άνοιξα το ψυγείο, το όποιος δεν έχει μυαλό έχει ποδάρια κι όλη την τρελλοπαρέα.
Κι εκείνο το γκούντα με τις δέκα φέτες αλτσχάιμερ, που ξορκισμένο νά ’ναι.
Ελπίζω ότι δε θα φτάσουμε κάποτε εκεί. Αλλά όλο και κάτι ξεχνάω, όλο και χαιρετάω γνωστούς αγνώστους και τον πώς-τον-λένε-βρε-παιδί-μου-εδώ τό 'χω, όλο και φτιάχνω συνταγές που μου χτυπάνε στο μάτι και μετά ξεχνάω και πού τις βρήκα και πώς τις έφτιαξα.
Καληώρα αυτές οι χαλουμόπιτες. Μου γυάλισαν με το που τις είδα, η κόρη μου – ήτις τυγχάνει λάτρις του χαλουμίου- έκανε το χαρακτηριστικό 'ντινγκ' μόλις τις είδε, που σημαίνει 'μάνα ανασκουμπώσου', τις έφτιαξα, τις φάγαμε και … τα υπόλοιπα καλύπτονται από ομιχλώδη ομίχλη. Δεν τις είδα στο site εταιρείας ζύμης ούτε στα περιοδικά μου τις εντόπισα, ούτε το silver alert απέδωσε. Τουλάχιστον έχω τις φωτογραφίες για να ανασυστήσω τις χίλιες λέξεις  …



Ατομικές τυρόπιτες με χαλούμι


ΨΗΜΜΕΝΕΣ ΚΟΝΤΙΝΟ


υλικά:
1 πακετάκι χαλούμι
1 αυγό
λίγος ξερός δυόσμος
2 φύλλα σφολιάτας
γάλα ή αυγό, σουσάμι





Κόβουμε το χαλούμι σε φέτες και μετά σε κυβάκια. 

Χτυπάμε ένα αυγό, το ρίχνουμε στο χαλούμι και πασπαλίζουμε με λίγο δυόσμο. 

Αν θέλουμε τρίβουμε και λίγο πιπέρι.

Ανοίγουμε τα φύλλα της σφολιάτας και τα κόβουμε σε λωρίδες.



ΓΕΜΙΣΗ
ΖΥΜΗ



Βάζουμε στο κέντρο κάθε λωρίδας 1-2 κουταλιές γέμιση, βρέχουμε τις άκρες και κλείνουμε σε πακετάκι. 

Πιέζουμε τις άκρες να κολλήσουν καλά και τις πατάμε με πηρούνι.



ΖΥΜΗ ΚΑΙ ΓΕΜΙΣΗ
ΚΛΕΙΣΙΜΟ



Βάζουμε τις τυρόπιτες σε ταψί με αντικολλητικό χαρτί, τις αλείφουμε με λίγο γάλα ή αυγό και τις πασπαλίζουμε με σουσάμι.

Ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο, στους 190 βαθμούς κελσίου, για 35΄- 40΄ περίπου.



ΓΙΑ ΨΗΣΙΜΟ 2

ΕΤΟΙΜΕΣ











3 σχόλια:

  1. .......ας το διακομωδισουμε λιγακι το θεμα με τούτο δω το (μεταφρασμένο) κείμενο:

    ΥΠΑΡΧΕΙ MIA ΓΙΓΑΝΤΙΑΙΑ ΣΥΝΩΜΟΣΙΑ ΣΕ ΕΞΕΛΙΞΗ

    Έχετε παρατηρήσει ότι οι σκάλες γίνονται όλο και πιο απότομες,
    τα ψώνια όλο και πιο βαριά, και τα πάντα είναι πιο μακριά;
    Χθες καθώς έστριψα στη τη γωνία, ανακάλυψα εμβρόντητος πόσο
    πιο μακρύς έχει γίνει ο δρόμος που βρίσκεται το σπίτι μου.

    Και ξέρετε, οι άνθρωποι είναι πιο διακριτικοί τώρα, ιδιαίτερα
    οι νέοι. Μιλούν ψιθυριστά όλη την ώρα! Αν τους ζητήσεις να
    μιλήσουν πιο δυνατά, το μόνο που κάνουν είναι να επαναλαμβάνουν
    αναμασώντας ατέλειωτα το ίδιο σιωπηλό μήνυμα μέχρι να κοκκινίσει
    το πρόσωπο τους! Τι στο καλό, νομίζουν ότι μπορώ να διαβάζω
    τα χείλη τους;

    Πιστεύω επίσης ότι οι σημερινοί νέοι είναι πολύ νεότεροι
    απ' ότι όταν εγώ ήμουν στην ηλικία τους. Και από την άλλη μεριά,
    οι άνθρωποι της ηλικίας μου είναι πολύ μεγαλύτεροι από μένα.
    Συναντήθηκα τις προάλλες με έναν παλιό φίλο μου που έχει γεράσει
    τόσο πολύ που δεν με αναγνώρισε καν.
    Τον σκεφτόμουνα καθώς χτένιζα τα μαλλιά μου σήμερα το πρωί,
    μπροστά στον καθρέφτη. Κοίτα να δεις! ακόμα και οι καθρέφτες
    δεν φτιάχνονται πια όπως παλιά.

    Και κάτι άλλο, όλοι οδηγούν σαν τρελοί τώρα τελευταία.
    Διακινδυνεύεις τη ζωή και την αρτιμέλειά σου αν τύχει να βρεθείς
    μπροστά τους στον αυτοκινητόδρομο. Το μόνο που μπορώ να πω είναι
    οτι τα φρένα τους πρέπει να φθείρονται τρομερά γρήγορα, αν κρίνω
    από τις στριγκλιές και τις στραβοτιμονιές τους που βλέπω στον
    καθρέφτη μου.
    Ακόμα και οι κατασκευαστές ενδυμάτων είναι πιο αγενείς στις
    μέρες μας. Πως αλλιώς να εξηγήσεις ότι άρχισαν ξαφνικά να βάζουν
    ταμπέλες όπως 18 ή 20 σε φορέματα μεγέθους 10 ή 12; Πιστεύουν
    ότι κανείς δεν θα παρατηρήσει ότι αυτά τα ρούχα δεν ταιριάζουν
    πια γύρω από τη μέση, τους γοφούς, τους μηρούς και το στήθος;

    Κι αυτοί που φτιάχνουν τις ζυγαριές κάνουν την ίδια φάρσα,
    αλλά από την ανάποδη. Νομίζουν ότι πραγματικά πιστεύω το
    νούμερο που βλέπω όταν ανεβαίνω στις ζυγαριές τους;
    Χά! Ποτέ δεν θα άφηνα τον εαυτό μου να ζυγίζει τόσο πολύ!
    Ποιόν νομίζουν ότι κοροϊδεύουν αυτοί οι άνθρωποι;

    Θα 'θελα να καλέσω κάποιον αρμόδιο για να του πω τι συμβαίνει,
    αλλά ακόμα και η τηλεφωνική εταιρεία είναι μπλεγμένη στη συνωμοσία.
    Έχει τυπώσει τους τηλεφωνικούς καταλόγους με τόσο ψιλά γράμματα
    που κανείς δεν μπορεί πια να βρει έναν αριθμό από εκεί.

    Το μόνο που μπορώ να κάνω είναι να μεταφέρω σε όλους σας αυτήν
    την προειδοποίηση:

    Δεχόμαστε επίθεση!

     Αν δεν συμβεί κάτι δραστικό, πολύ σύντομα όλοι μας θα υποφέρουμε
    από αυτές τις φοβερές ταπεινώσεις.

    ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΑΥΤΟ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΟΣΟΥΣ ΞΕΡΕΤΕ
    ΤΟ ΣΥΝΤΟΜΟΤΕΡΟ ΔΥΝΑΤΟΝ ΓΙΑ ΝΑ ΜΠΟΡΕΣΟΥΜΕ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΜΕ
    ΑΥΤΗ ΤΗ ΣΥΝΟΜΩΣΙΑ

    Υ.Γ. Σας στέλνω αυτό το μήνυμα με μεγαλύτερο μέγεθος
    γραμματοσειράς, γιατί κάτι συνέβη και με τις γραμματοσειρές
    του υπολογιστή μου - είναι μικρότερες από ό, τι ήταν κάποτε.

    να΄ σαι πάντα καλά !!!
    Μαρία

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ...... δ ι α κ ω μ ω δ ή σ ο υ μ ε !!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Επιτέλους, έπεσε φως στην παγκόσμια συνωμοσία. Βαλλόμεθα πανταχόθεν, έτσι εξηγούνται όλα - κι εγώ που νόμιζα ότι είμαι ελαττωματικό μοντέλο με ληγμένη εγγύηση και χωρίς ανταλλακτικά! Ευχαριστώ που αναπτέρωσες το καταρρακωμένο μου ηθικό - τουλάχιστον μέχρι να χρειαστεί να ξαναγοράσω δέκα φέτες αλτσαχάιμερ ...

      Διαγραφή