Παρασκευή 8 Σεπτεμβρίου 2023

Ηπειρώτικα γλυκά του κουταλιού ...

  ... Τα γλυκά κουταλιού είναι η μεγάλη μου αδυναμία και μια από τις λίγες επιτρεπόμενες γλύκες πλέον, κι ας πικραίνομαι που δεν μπορώ πια να τα φτιάξω. Μπορεί στα νησιά να μην έχω πάει, αλλά τη στεριανή Ελλάδα την έχω γυρίσει και ψάξει χρόνια τώρα. Παντού δοκίμαζα, ρώταγα, αγόραζα, έφερνα μαζί μου βάζα, βαζάκια, φυλλάδια, συνταγές, χαρές και απογοητεύσεις. 
Οι συνεταιρισμοί γυναικών ήταν το πρώτο μέρος που επισκεπτόμουν. Από τον πρωτοπόρο και εξαιρετικό της Ζαγοράς με το αξεπέραστο φυρίκι, στα Πομακοχώρια και τη μακρινή Κοτύλη με το τρυφερό καρυδάκι, το αρωματικό δαμάσκηνο και τα καλαίσθητα εργόχειρα του συνεταιρισμού γυναικών που νομίζω πως δεν υπάρχει πια, κι άλλους πολλούς, όπου έβλεπα πινακίδα έστριβα κι έτρεχα, βρήκα διαμαντάκια βρήκα κι άνθρακεςοθησαυρός.
Αλλά κι από ζαχαροπλαστεία κι εργαστήρια δοκίμασα παντού, και στο Πήλιο και στην Πύλο, τη Μονεμβάσια και τη Φλώρινα, τη Δράμα και την Αγιάμ.     
        
Και τώρα στα καθ' ημάς. Το Γυναικείο Ηπειρώτικο Συνεταιρισμό με το ευφυές αρκτικόλεξο Γ.Η.Σ., έναν από τους πρώτους στην Ελλάδα.




Σταθερά και ποιοτικά οι γυναίκες του Συνεταιρισμού, από το 2000 μέχρι σήμερα, φτιάχνουν γλυκά του κουταλιού με φρούτο, ζάχαρη και λεμόνι μόνο, μαρμελάδες, λικέρ, τραχανάδες, ζυμαρικά και χυλοπίτες αλλά και πίτες αν τις παραγγείλεις και μετά δε θες να μοιραστείς.



Σταθερά κι εγώ ξεκινάω πάντα αγοράζοντας καρυδάκι και γιατί είναι το αγαπημένο μου αλλά και γιατί θέλει τέχνη και μαστοριά κι αποτελεί πάντα ασφαλή δείκτη.
Ιδού λοιπόν, μικρό, τρυφερό, αρωματικό, φετινό και τραγανό ...







Τα γλυκά της Μπιρμπίλως τα γνώρισα στην έκθεση. Μου τράβηξαν το μάτι τα δεκάδες πολύχρωμα βαζάκια με τις όμορφες ετικέτες και πλησίασα για το απαραίτητο test drive- αγορασμένο, όχι κερασμένο. 






Εδώ διάλεξα δυο διαφορετικά δείγματα γραφής και μαστοριάς, το πράσινο νεράντζι και το καρπούζι.






Τα πήγα στη φωλιά μου και τα δοκίμασα αμέσως.

Το νεράντζι, παρότι μεγαλούτσικο ήταν όσο έπρεπε τραγανό, σωστά ξεπικρισμένο χωρίς όμως να χάνει τη σπιρτάδα στο γλώσσα και καλοδεμένο σιρόπι.






Το καρπούζι ήταν επίσης εξαιρετικό, τραγανό και αρωματικό







Κι αφού το τεστ έδειξε δύο στα δύο, την επόμενη μέρα επέστρεψα για να προμηθευτώ ποσότητες και γεύσεις για όλο το χειμώνα. 







Κυδώνι, κολοκύθα, 
φυρίκι, μανταρινάκι ολόκληρο, μαρμελάδα μήλο-κανέλλα, κι άλλο πράσινο νεράντζι, κι άλλο καρπούζι, όλα μου αρέσουν, φώναξα σαν άλλος Λούκουλος, κατά τι ισχνότερος.












Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου