Παρασκευή 20 Σεπτεμβρίου 2013

Πουρές πατάτας …

…  Ο δικός μου ο δρόμος
δε μου δείχνει αστέρι,
κατσαρόλα μου δίνει
και κουτάλα στο χέρι.

Ο δικός μου ο δρόμος είναι μονόδρομος και πάει στην κουζίνα.
Αλλά δεν ήθελα να σου πω για το δικό μου το δρόμο, για το δικό μου τον πουρέ ήθελα να σου πω και ξεστράτισα …



Ο δικός μου Πουρές πατάτας






υλικά:
500 γρ. πατάτες
1 κύβος κότας (ή βοδινού)
γάλα
1 κουταλιά βούτυρο ή μαργαρίνη
μοσχοκάρυδο

προαιρετικά: 

τριμμένη γραβιέρα





Καθαρίζουμε τις πατάτες, τις κόβουμε σε μέτρια κομμάτια και τις βάζουμε σε κατσαρολάκι με ζεστό νερό, στο οποίο έχουμε διαλύσει το ζωμό. Το νερό πρέπει να φτάνει στα μισά περίπου της πατάτας. 

Σιγοβράζουμε με σκεπασμένη κατσαρόλα μέχρι να τρυπιούνται οι πατάτες.

Αδειάζουμε το ζωμό που έχει περισσέψει σ’ ένα μπωλ και πατάμε μέσα στο κατσαρολάκι τις πατάτες με το πρες πουρέ.



 
ΒΡΑΣΙΜΟ 2        ΠΡΕΣ ΠΟΥΡΕ


Προσθέτουμε λίγον από το ζωμό που κρατήσαμε ή/και λίγο γάλα και δουλεύουμε τον πουρέ μέχρι να γίνει λείος και αφράτος.

 Αλατοπιπερώνουμε και αρωματίζουμε με μοσχοκάρυδο.

Ρίχνουμε το βούτυρο/μαργαρίνη και το τριμμένο τυρί και ανακατεύουμε καλά με τον αυγοδάρτη. 

Αν δεν τον σερβίρουμε αμέσως, ξαναρίχνουμε λίγο ζεστό ζωμό πριν τον σερβίρουμε και δουλεύουμε ελαφρά τον πουρέ για ν’ αφρατέψει ξανά.



 
ΦΛΟΥ       ΜΕ ΚΟΤΟΠΟΥΛΟ ΚΟΝΤΙΝΟ  


ΠΙΑΤΟ
 



Σε αντίθεση με όσους λένε ότι πρέπει να βράζουμε τις πατάτες με τη φλούδα γιατί απορροφούν νερό και γίνονται άνοστες, θεωρώ ότι αυτός ο τρόπος εκτός από ευκολότερος είναι και πολύ νοστιμότερος, μιας και οι πατάτες βράζοντας μέσα στο ζωμό απορροφούν τα συστατικά του και νοστιμίζουν.


Παραλείποντας το γάλα και το τυρί και χρησιμοποιώντας ζωμό λαχανικών και μαργαρίνη ή ελαιόλαδο, ο πουρές γίνεται νηστίσιμος και νοστιμίσιμος.






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου